Kindercoaching
Spelenderwijs meer gelukkige kinderen in een gelukkige wereld.
Een kind dat gelukkig is, dat gunnen we ze toch allemaal? Toch heeft iedereen wel eens een periode waarin je minder blij bent dan normaal. En alhoewel het gedrag soms buitengewoon lijkt, hebben kinderen een hele goede reden waarom ze doen, zoals ze doen. Bewust, soms onbewust, is het gedrag een vorm van communicatie, je kind wil je iets vertellen. Het doel van integratieve coaching is het kind laten groeien, zichzelf verder te helpen en uit te drukken.
Wat is het?
Integratieve kindercoaching is een kortdurend traject voor kinderen van 4 t/m 12 jaar die om verschillende redenen klachten/problemen ervaren. Deze problemen, onaangename gevoelens of gedachten kunnen de gezondheid, het welzijn, functioneren en de ontwikkeling van je kind in de weg staan. Integratieve kindercoaching kan hierin het verschil maken.
Kindercoaching is een hulpvorm, waarbij je kind spelenderwijs wordt begeleid. Deze begeleiding wordt gebaseerd op de vraag van je kind en de aanmeldklacht van jullie als ouders. Integratieve kindercoaching is procesgericht en afgestemd op het
unieke kind. Hierdoor staat je kind centraal en wordt de coaching zo effectief mogelijk ingezet. Alles draait om de eigen ontwikkeling van je kind, het vinden van eigen oplossingen voor problemen of nare gevoelens, het zelfhelend en beeldend vermogen van het kind wordt aangesproken. Uiteindelijk heeft jouw kind de meeste kennis over zichzelf en is deskundige van zijn problemen, gevoelens en wensen.
filosofie
De filosofie waar vanuit ik werk: het kind kan het, het kind weet het, het kind doet het. Vaak onbewust zit elk antwoord op ieder vraagstuk of probleem verstopt in het kind zelf. Ik als kindercoach wil er alles aan doen het kind te ondersteunen zelf deze antwoorden te vinden en ook in te laten zien dat hij/zij dit zelf heeft gedaan. Hierdoor werken wij samen aan de missie: Gelukkige kinderen in een gelukkige wereld, waarin ze inzien dat ze goed zijn, zoals ze zijn.
Help jouw kind groeien, ontwikkelen en blij zijn!
KLUP-coaching
(Kinderen Leren Uitermate-goed Plezier-maken)
KLUP-coaching is een laagdrempelig traject dat kinderen in een paar sessies spelenderwijs ondersteunt meer plezier en zelfvertrouwen te krijgen.
Lees meer
Het traject bestaat uit:
- Intake gesprek
- 3-6 Kindsessies
- Evaluatiegesprek
KLUP-coaching is voor kinderen die beperkt worden in het maken van plezier. Het is een vorm coaching waarbij de focus ligt op meer plezier/zelfvertrouwen, vrolijker worden, beter omgaan met stress/afwijzing/nare gevoelens en durven/moed ontwikkelen.
Integratieve kindercoaching
Integratieve Kindercoaching is een traject waarbij de focus ligt op de ontwikkeling en zelfredzaamheid van je kind in verschillende situaties en deze met zelfvertrouwen aan te kunnen gaan.
Lees meer
Dit traject bestaat uit:
- Intake gesprek
- 5 tot 15 kindsessies
- Tussentijds oudergesprek (na elke 3-5 sessies)
- Evaluatiegesprek
Integratieve kindercoaching wordt afgestemd op het kind en gericht op het proces. Door zelfhelende vaardigheden toe te passen, vinden kinderen hun eigen oplossingen en ontwikkelen ze vertrouwen en inzicht in hun eigen gevoelens, gedachten en gedrag. Het doel is een gelukkiger kind dat zich op zijn eigen manier kan blijven ontwikkelen.
Brusjes coaching
(Broertjes en zusjes coaching)
Brusjes-coaching is een kort durend traject waarin de broertjes/zusjes samen sessies komen volgen om weer op een nieuwe manier met elkaar om te leren gaan, voor meer rust en stabiliteit.
Lees meer
Dit traject bestaat uit:
- Intakegespek
- 3-6 kindsessies
- Evaluatie gesprek
Brusjes-coaching is bedoeld om het onderlinge contact tussen broertjes en zusjes te verbeteren. Hoewel ruzie maken heel gewoon en gezond is tussen broertjes en zusjes, kan het ook voor een continue nare sfeer binnen een gezin zorgen. Daarbij kunnen kinderen zich onbegrepen, machteloos en onzeker voelen door deze terugkomende situatie. Door de coaching van beide kinderen ontstaat er een gelijkwaardigheid, begrip voor elkaar en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.